-
Returns and complaints
Sklep Petendo dokłada wszelkich starań, aby byli Państwo zadowoleni z czasu dostawy oraz jakości naszych produktów. Może się jednak zdarzyć, że coś pójdzie nie tak i z różnych przyczyn nasze produkty nie spełnią Państwa oczekiwań. W takich przypadkach można się do nas zwrócić z reklamacją lub chęcią zwrotu towaru.
ZWROTY
Niniejsza informacja dotyczy wyłącznie konsumentów oraz jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) k.c.)
Zgodnie z ustawą z dnia 30 Maja 2014 r. przedmiot zakupiony możecie Państwo zwrócić bez podania przyczyny. Aby skorzystać z tego prawna należy nas o tym poinformować w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przedmiotu. Następnie w ciągu kolejnych 14 dni należy dostarczyć towar do siedziby naszej firmy. Przykładowy formularz odstąpienia od umowy.
Aby procedura zwrotu przebiegła sprawnie należy (niewymagane, lecz sugerowane):
- Powiadomić nas o tym w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki poprzez formularz reklamacyjny znajdujący się na stronie
- Odesłać na własny koszt zakupiony przedmiot wraz z napisanym na opakowaniu numerem RMA (numer RMA zostanie nadany po wypełnieniu formularza) oraz dowodem zakupu.
UWAGA:
- Zwracany przedmiot należy odesłać w stanie zmienionym jedynie w granicach pozwalających na stwierdzenie charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy wraz ze wszystkimi otrzymanymi elementami.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania. Zwracana cena produktu jest pomniejszona wtedy o tyle, o ile zmniejszyła się wartość rzeczy.
- Koszt przesyłki zwrotnej dla konsumenta może być znacznie wyższy niż podany w ofercie jeśli konsument nie ma stosownych umów z przewoźnikami.
- Powyższa możliwość zwrotu nie dotyczy zakupów realizowanych na potrzeby działalności gospodarczej.
REKLAMACJE
Czas na reklamację z tytułu rękojmi : 2 lata od zakupu
Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców.
Aby procedura reklamacji przebiegła sprawnie należy:
Powiadomić nas o tym poprzez formularz reklamacyjny znajdujący się na stroniePo wypełnieniu formularza zostanie nadany unikalny numer reklamacji (numer RMA). Następnie w ciągu 72 godzin - choć z reguły szybciej nasz pracownik zapozna się z reklamacją i podejmie decyzję co do dalszego postępowania.
W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności ustalają iż nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.