• Regulamin

  1. Sklep PETENDO jest prowadzony przez firmę: 

    FH PETENDO Piotr Kasper
    Ul. Objazdowa 5
    83-010 Straszyn
    NIP: 599-299-62-63, REGON: 080495516
    nr wpisu do ewidencji: 50446
    KONTO BANKOWE: 98 1140 2004 0000 3102 7217 4827

    dalej nazywaną „Sprzedającym”.    
  1. Kupującym może być pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, dalej nazywana „Klientem”.    
  1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
  1. Realizacja zamówień płatnych za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówień płatnych przelewem, kartą lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.  
  1. Zakupiony towar wraz z wybranym przez Klienta dokumentem sprzedaży(faktura/paragon/) jest wysyłany wybranym przez Klienta przewoźnikiem na podany przez klienta adres.

  2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność przez dwa lata od daty zakupu w przypadku niezgodności towaru z umową zgodnie z ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (dz.u. 2014 r. poz. 827) i pozostałymi stosownymi przepisami prawa.

  3. W przypadku niezgodności towaru z umową, pismo określające niezgodność oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji zobowiązania, należy przesłać na adres Sprzedającego.

  4. W okresie czternastu dni od dostarczenia zamówionego towaru, Konsument* ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, według ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość.

    *UWAGA : Dotyczy tylko konsumentów oraz jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) k.c.)
    Zgodnie z ustawą zwrotowi nie podlegają produkty audialne i wizualne oraz zapisane na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania. Sprzedający w ciągu czternastu dni dokona zwrotu pieniędzy wraz z należnymi odsetkami.

    Zgodnie z ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (dz.u. 2014 r. poz. 827) zastosowania nie mają te przepisy w przypadku sprzedaży na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej.

    Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy (Art. 34, ust. 1 Ustawy o ochronie praw konsumenta).
  1. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny towarów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.

  2. FH PETENDO Piotr Kasper jest Administratorem danych osobowych. Dane osobowe są przetwarzane, zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,  w celu wykonania usługi kupna sprzedaży. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i sprostowania oraz – w zakresie wynikającym z przepisów - do usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Przysługuje Państwu  również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych (GIODO). 

  3. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.

  4. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Klienci będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.

  5. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Klienta na stronie Petendo.pl w zakładce REGULAMIN. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Klienta obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Klient uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.

  6. Sprzedający zapewnia Klientowi poprawność działania sklepu internetowego w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu PETENDO, należy je wszystkie wyłączyć. 

  7. Odszkodowanie za zmniejszenie wartości rzeczy w sytuacji odstąpienia.

    Przedsiębiorca może zwrócić konsumentowi kwotę wartości produktu, ale obniżoną o kwotę odpowiadającą zmniejszeniu wartości towaru, spowodowanego obchodzeniem się z nim w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów.

    Tą kwestie obrazuje stanowisko zajęte przez Prezesa UOKiK w wydanym przez Urząd poradniku „Przepisy Konsumenckie dla Przedsiębiorców”. Na 29 stronie poradnika stwierdzono, że : „Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia. Po otrzymaniu produktu może zatem sprawdzić jego charakter, kompletność, cechy czy funkcjonowanie – ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z rzeczą.”

    Dodatkowo w poradniku wskazano również przykłady zastosowania powyższego w praktyce:
    Przykład 1 Piotr kupił przez internet rower. Po jego otrzymaniu może sprawdzić wyposażenie, stabilność i łatwość prowadzenia w czasie jazdy próbnej, ale to nie oznacza,że może go normalnie używać i jeździć na wycieczki rowerowe, a następnie odstąpić od umowy i zwrócić pojazd. Odstąpienie wprawdzie będzie ważne, ale Piotr poniesie odpowiedzialność za przekroczenie granic prawidłowego zapoznania się z towarem.

    Przykład 2 Szymon zamówił w e-sklepie kosiarkę, w związku z czym może ją złożyć czy też włączyć. Jeżeli jednak zacznie kosić trawnik i uszkodzi kosiarkę np. na kamieniu, to przy odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni poniesie koszty wymiany części eksploatacyjnych.

    Powyższe wytyczne nie mają charakteru wiążącego dla Sądu orzekającego w sporze między konsumentem a przedsiębiorcą, jednakże stanowią swoiste nakierunkowanie na wykładnię przepisów Ustawy. Wskazać należy, że z uwagi na krótki czas obowiązywania Ustawy, nie wypracowano jeszcze jednolitego stanowiska orzeczniczego w tego typu sprawach.
  1. W przypadku urządzeń powystawowych - mogą one posiadać drobne ryski (lecz nie muszą) wynikające z przebywania towaru na wystawie.

  2. Gwarancja obowiązuje na podstawie dowodu zakupu - w przypadku wystawienia przez Sprzedającego karty gwarancyjnej należy ją przedstawić razem z dowodem zakupu. Data uwzględnienia gwarancji dla towaru wysyłanego jest liczona na dzień fizycznego przybycia towaru na podany adres Sprzedającego. W przypadku braku możliwości dostarczenia dowodu zakupu należy udowodnić zakup o danym terminie w inny sposób aby reklamacja została uwzględniona.

    Sprzedający jako gwarant swoje obowiązki wynikające z uprawnień gwarancyjnych wykona niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji.

  3. Linia telefoniczna jest obsługiwana w dni powszednie od godziny 8 do 16. Telefony z niezidentyfikowanymi numerami (zastrzeżone, prywatne) nie są odbierane.

  4. W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności ustalają iż nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.

  5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne rozpatruje sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.

  6. Pamiętaj! Zgodnie z obowiązującą Ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r. Nr 1688, poz. 1688) nie wolno wyrzucać elektro-odpadów do zwykłego śmietnika. Grozi za to kara grzywny do 5 000 złotych.Na sprzedawanych przez nas sprzętach elektronicznych i elektrycznych umieszczany jest przez producenta znak przekreślonego kosza ZSEE, który informuje o zakazie wyrzucania elektro-odpadów do zwykłego pojemnika.Informacje o punktach zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z gospodarstw domowych użytkownik może uzyskać: na stronie internetowej urzędu gminy, w siedzibie urzędu gminy - np. w gablotach informacyjnych, w punktach serwisowych oraz w punktach sprzedaży sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych.Od 1 czerwca 2016 r. firma FH PETENDO ma podpisaną umowę z Organizacją Odzysku Tom z siedzibą w Szczecinie.Najbliższy punkt zbierania zużytego sprzęty elektrycznego i elektronicznego właściwy siedzibie firmy FH PETENDO znajduje się w gminnym punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych (GPSZOK) przy ul. Kupieckiej w Pruszczu Gdańskim.

  7. Dla wszystkich sporów z podmiotami nie będącymi konsumentami w związku z umowami zawartymi za pośrednictwem portalu Allegro, zastrzegamy sobie prawo prowadzenia spraw przed sądem właściwym dla firmy FH PETENDO tj. w Gdańsku.

  8. Wszystkie reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni.
  9. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
  10. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  11. Dostępne formy płatności:
          - Standardowy przelew
          - PAYNOW
          - Pobranie
          - Karty płatnicze:
             * Visa
             * Visa Electron
             * Mastercard
             * MasterCard Electronic
             * Maestro”