• Zwroty i reklamacje

Sklep Petendo dokłada wszelkich starań, aby byli Państwo zadowoleni z czasu dostawy oraz jakości naszych produktów. Może się jednak zdarzyć, że coś pójdzie nie tak i z różnych przyczyn nasze produkty nie spełnią Państwa oczekiwań. W takich przypadkach można się do nas zwrócić z reklamacją lub chęcią zwrotu towaru.

ZWROTY

Niniejsza informacja dotyczy wyłącznie konsumentów:

Zgodnie  z ustawą z dnia 30 Maja 2014 r. przedmiot zakupiony możecie Państwo zwrócić bez podania przyczyny. Aby skorzystać z tego  prawna należy nas o tym poinformować w ciągu 14 dni od dnia otrzymania  przedmiotu. Następnie w ciągu kolejnych 14 dni należy dostarczyć towar do siedziby naszej firmy. Przykładowy formularz odstąpienia od umowy.

Aby procedura zwrotu przebiegła sprawnie należy (niewymagane, lecz sugerowane):

  • Powiadomić  nas o tym w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki poprzez formularz reklamacyjny znajdujący się na stronie

WSPARCIE.PETENDO.PL

  • Odesłać na własny koszt zakupiony przedmiot wraz z napisanym na opakowaniu numerem RMA (numer RMA zostanie nadany po wypełnieniu formularza) oraz dowodem zakupu.

UWAGA:  

  • Zwracany przedmiot należy odesłać w stanie zmienionym jedynie w  granicach pozwalających na stwierdzenie charakteru, cech i  funkcjonowania rzeczy wraz ze wszystkimi otrzymanymi elementami.  
  • Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące  wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do  stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania. Zwracana cena produktu  jest pomniejszona wtedy o tyle, o ile zmniejszyła się wartość rzeczy.  
  • Koszt przesyłki zwrotnej dla konsumenta może być znacznie wyższy niż  podany w ofercie jeśli konsument nie ma stosownych umów z przewoźnikami.
  • Powyższa możliwość zwrotu nie dotyczy zakupów realizowanych na potrzeby działalności gospodarczej.

 

REKLAMACJE

Czas na reklamację z tytułu rękojmi : 2 lata od zakupu

Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców.

 

Aby procedura reklamacji przebiegła sprawnie należy:

Powiadomić  nas o tym poprzez formularz reklamacyjny znajdujący się na stronie

WSPARCIE.PETENDO.PL

Po wypełnieniu formularza zostanie nadany unikalny numer reklamacji (numer RMA). Następnie w ciągu 72 godzin - choć z reguły szybciej nasz pracownik zapozna się z reklamacją i podejmie decyzję co do dalszego postępowania.

W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności ustalają iż nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.